tisdag 3 april 2012

jobbstart

Idag har jag börjat att jobba 50 % av mina 66 %. det innebär ungefär 12 timmar/vecka. Timmar som jag kommer att göra enbart på kommunal, det känns bäst så nu än så länge.
Jag har suttit och skummat i bloggen här nu och ser att jag, faktiskt, har kommit en bit på väg. Jag är inte fullt så okoncentrerad längre, det går liiiiite lättare allting. Saknaden är fortfarende överjävlig, självklart, saknar ju Rune!!!
Men nu när jag vaknar på mornarna är det inget knytnävsslag längre, bara ett krasst konstaterande; att nu är det en till dag att fördriva, en till dag utan min man.

Jag har kört på med aktiviteter i 180 knyck ända sedan dag ett,den fjärde november alltså,  men nu för nån vecka sen blev jag utslagen av influensan! Detta innebar att jag vart tvingad att stanna upp och det var ingen trevlig upplevelse kan jag meddela!
Jag övermannades av en så fruktansvärd sorg, det var jobbigt, jag grät och talade rakt ut i luften till honom.
Då small det till och ett foto på Rune for i golvet, ett foto som kom från NOWHERE!!
Jag vet med säkerhet att det inte låg framme, jag hade dammat hela tv- möbeln dagarna innan och mindes inte ens att detta kort existerade. Nu låg det där på golvet! Inga dörrar eller fönster var öppna och om kortet legat uppe inne i tv-hyllan, då måste det alltså först ha lyft en halv decimeter, för att sedan sugas ut genom en mycket smal springa i skåpet.
Detta är ju en omöjlighet, som ni kanske förstår.

En liten stund efter denna händelse kom Sebastian och Erika hem och då startade hans GPS av sig själv! Den låg alltså nerpackad i en väska och hade legat där länge, ingen rörde väskan.
Ja, ni får tro vad ni vill, jag vet vad jag vet jag =)
Vi har varit på storseans med Terry Evans, det var en fantastisk upplevelse, han är ju en riktig mästare, denne man!


Har varit dålig på att blogga på sistone, det har hänt så otroligt mycket. En hel del väldigt jobbiga saker och en hel del roliga saker också. Har varit på flera hockeymatcher, både till Göteborg och Gävle, det har gett mig mycket!
Ska nu försöka att bättra mig med skrivandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar