måndag 20 februari 2012

Göteborg

Natten mot fredag, ca 03.30 drog vi iväg mot Ullared och Göteborg. Det är allt en lång och tröttsam resa!
Vi kom fram till slut iaf och handlade i ungefär fem timmar! Det var kul att komma till Ullared, det var så länge sen jag var där.

Efter det åkte vi till Göteborg, till gulliga brorsdottern Jenny med familj. Vi var ganska så trötta vid det här laget, men det var jättekul att träffa alla. Förutom Jenny med familj så kom också min bror Billy med fru, hans son med familj och hans frus tvillingsyster och hennes son med barn- så det vart fullt hus! Gulligt att de alla kom!




Vi åt hämtmat, vet ni vad de hade där? Jo, inbakad SALLAD!! Hahah, aldrig sett nåt liknande! Det smakade bra, men man orkar ju bara äta en bråkdel av det.


Erika och Sebban bodde på hotell och jag och Emil sov över hos Jenny och Jocke.
På lördan sen flyttade vi över till min andra bror Börje och hans fru Siv,där Emil och jag skulle sova över den natten.


Lördagen gick i hockeyns tecken =)
Börje, Siv och jag åkte spårvagnen till en krog för att träffa Goa Gubbar+ norska Spartasupportrar som kommit till Götet för att stötta VF.
Det var ganska segt på den krogen och vi åt dålig tacos, så vi gick iväg därifrån ganska snart, till STAGE DOOR- Frölundafansen krog.





Där var det fullpackat med folk och livat som vanligt. Efter en stund kom ungdomarna och hämtade upp mig och vi gick till Scandinavium ganska tidigt, för vi skulle shoppa Frölundagrejor, bl a matchtröjor.

Under matchen stod jag i klacken, de andra satt på läktaren, de svikarna!
Förvånad och besviken över att ett fullsatt Scandinavium kan låta så lite, att det står folk i KLACKEN och håller käft!
Sjukt, de borde sitta på läktarplats istället om de inte är med och kämpar för laget.
Frölunda förlorade matchen mot HV med 1-2, jag tycker att det var två orsaker till detta;
nr 1; DOMARNA- de spelade huvudrollen som vanligt, två bortdömda mål, varav det ena iaf var fel.
Har en liten egen teori om dessa undermåliga, dåliga domare; de har nog själva inte kunnat göra sig en hockeykarriär, så nu tar de igen detta genom att spela en sån här huvudroll.
nr 2: Frölundas ovilja att SKJUTA när man har klara lägen, som t ex Tömmernäs, han passade istället för att skjuta i ett bra läge, en Hv-spelare fick tag på pucken och gjorde mål istället!
Hur som helst var det jättekul att vara på match i templet igen!

Efter matchen tillbaka till Stage Door, men det var knökat. Siv och jag gick till Jamesons och Börje och Emil åkte hem. Vi var kvar till ca halv tolv, sen åkte vi hem. Jag är ju inte i form för dans och hallå precis, men det var bra ändå att testa hur det kändes att gå ut. Vi satt och pratade med folk, det var ganska trevligt, men jag tyckte det var skönt att åka hem sen.
Emil och jag sov på en jättestor luftmadrass, men den var tydligen trasig för luften gick ur den på natten och vi låg som i ett hav och guppade så fort den ena rörde sig åkte man ner i golvet, haha. Jag gick och la mig några timmar på soffan, tänkte ju på hemresan då jag skulle köra bitvis.
På söndan träffade vi min gamla kompis Ingela och hennes dotter Isabella, vi träffades på en spansk krog "La Sombrita" över en middag, det var supergod mat där!
Kul att träffas en stund, även om det vart kort.



På hemvägen åkte vi till Angered till min bror Billy och hans fru Silvana. Där var även Marita och sen kom Jenny och pojken Jacob också.
Kul att träffas, det blir ju inte så ofta tyvärr.


Hemresan gick bra, inga intermezzon. Vi var hemma vid halv tiotiden på kvällen.
Längtar tillbaka till stan redan!
Får nog bli en ny resa snart, men då åker jag nog själv och tar buss/tåg..
Vill på många fler matcher!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar