torsdag 23 februari 2012

kortisolpåslag

idag är en dag, som då jag summerar den  inte minns ett dugg vad som hänt eller vad jag gjort! En dag som de flesta andra med andra ord. Förvirringen är total!
Var till kuratorn igår och han sa åter igen att detta är helt normalt, jag skulle lugna mina barn med det, sa han!
Dem tror att jag håller på att bli helt tokig, tror jag, det är inte utan att jag också tror det ska ni veta.
Säkert är det så här det känns i början av en demenssjukdom, stackars människor..
Han sa att i en stor och svår sorg så frigörs kortisol, när det blir för mycket av den varan i hjärnan så uppkommer de här symtomen.
OM man däremot gör saker så att man för åtminstone en liten stund kan tänka på något annat än sorgen, så sänks nivåerna av kortisol och man kan tänka klarare!
Kuratorns recept till mig var "mer hockey"!!
Trevlig och förståndig kurator, det där ;)

Igår följde jag med min kära svägerska Kerstin upp till "Is-stjärnan" för att fota lite.








Denna Kerstin är en härligt, uppfriskande och underbar människa, älskar henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar