lördag 7 januari 2012

hjärna upphör- upphör gärna!

Tänk, jag minns inte saker och ting! Minns inte vad som hänt eller när eller varför och inte heller hur.
Måste vara så här det är att bli dement! Så lita inte på mig nu i dessa dagar, har jag sagt att jag ska ringa eller komma eller göra nåt så är det inte säkert att det händer, för jag är snurrig och kommer inte ihåg.
Det är hjärnan som är överhettad eller kanske avkyld eller vad det kan vara, alla celler har fullt upp med sorgearbetet förstås. Det är ju inte konstigt att det inte finns plats för annat när det hela tiden mal samma och samma sak, varje dag, vecka efter vecka.
Det som mal sönder mig är den obesvarbara frågan som hela tiden tuggar o tuggar i mig, varför varför varför varför......... varför????

Tänkte berätta att jag och min goda vän K var till Tomas igår, hon fick en sittning hos honom och det med mycket gott resultat, det han sa stämde med ca 99,8%
Inte dåligt va!
jag fick en snabbhealing, denna gång hörde jag ett ljud vid först det vänstra och sen det högra örat då han var där, ett duttande,durrande ljud, som att något liksom slog eller vad jag ska säga, svårt att förklara. Men det var själva healingkraften jag hörde, sa Tomas.. Energin kommer i stötvågor typ om jag förstod saken rätt.
Nu har det hänt något speciellt vid alla healingtillfällena, visst är det helt otroligt! Jag trodde INTE på det här med healing tidigare, men nu känner jag ju själv att det händer saker. Helt fantastiskt egentligen.

Sen på kvällen gick jag hem till väninnan K och det var mycket trevligt, varmt och innerligt, mycket tårar förstås och mycket förståelse för varandra och det vi har varit med om.
Jag var kvar till över 2 på natten och sen kunde jag ju inte låta bli vm-hockeyn =)
Kunde faktiskt tillgodogöra mig det nöjet lite granna i alla fall, skrek till här då Z gjorde matchens enda och avgörande mål.
Men sen var jag vaken till bortåt halv fem igen.

Sen idag åkte Erika, Sebastian, jag och Emil till Marieberg för att slösa lite pengar. Ungarna handlade en hel del, jag hittade mest bara underkläder. Och hade en otrolig tur för jag hittade affärens enda kvarvarande ABBA-singstar och det på rea också! man ska ha tur ibland!

Min goa vän Anne kom dit så vi fick träffas lite, det var trevligt, fast jag var inte på nåt bra humör. När jag och ungarna åt så började jag stortjuta där inne så jag kunde inte äta upp, usch vad jobbigt.. Men Rune och jag var så ofta dit och handlade och jag  har så många härliga minnen därifrån med honom så det vart jobbigt. Eller så var det för att jag åt en räkmacka som gråten bröt ut, har inte ätit räkor sen han dog. Vi festade ofta på räkor förut, det var ju en av våra mysfaktorer.
Kan börja gråta när och var som helst, det behövs bara nån liten grej som händer eller att jag ser nåt som påminner om honom och vårat liv tillsammans. Jag känner mig som ett öppet blödande sår.
Min vän K sa; "tiden läker alla sår, men ärren är kvar för alltid"

Ikväll har jag terrat de nya grannarna med allehanda missljud här. Var ju bara tvungnen att testa Abba-låtarna =)
Älskar Abba! Har alltid älskat dem.

Nu ska jag greja med lite annat här, är väldigt trött faktiskt så det kanske går att somna lite tidigare än 5 inatt. Ha det bra alla och tänk på att ta hand om varann, låt inte skitsaker störa er inre frid.


2 kommentarer:

  1. Sjung på du//ni! :-) Tycker det är härligt med grannar som inte tassar på tå. Kram/Nya grannen!

    SvaraRadera
  2. Det var skönt att höra =)
    Du får säga till om det blir för högljutt här nån gång, det är ju så lyhört här så det är inte klokt.
    Kram!!

    SvaraRadera