måndag 26 december 2011

buzz och tidsdödning

Idag har det varit en riktig tidsdödardag! Jag sov till 12, efter en jobbig natt då jag var vaken till kanske 4 eller så. Sen minns jag ingenting vad jag gjorde i flera timmar, skrämmande!
Vid tvåtiden skulle Ingela min kompis från förr komma. När jag öppnade dörren för henne så såg jag att Svenna var där ute med, han hade precis kommit förbi gåendes på vägen, på väg till sin brorsa. Men nu kom han med in här en stund, det var trevligt =)
Noteras kan att Ingela och Svenna bodde ihop ett tag på 80-talet och alltså nu av en ""slump"" träffades här.
Är det inte lustigt hur det händer bortemellan..
Svenna har också gått genom ett fruktansvärt trauma i år, då hans far hastigt dog drunkningsdöden, så vi har en del att tala om och kan känna igen oss i varandras reaktioner.
Det var trevligt att träffa dem en stund.
Sen när de skulle gå kom Anne och Peder och bytte av!
Peder, Anne, jag och Ingela gick i samma klass i grundskolan.
Anne och jag bytte julklappar, jag fick två fina ljuslyktor med ljus av henne =)
Jag pratade med Peder om jag kan leja honom senare till att rusta en del åt mig, jag behöver bl a hjälp att byta ut köksskåpen, men det blir senare nästa år det.

På kvällen blev vi hembjudna till Benny och Kerstin på gröt och skinka mm, mina föräldrar var också där + Anna och Kalle och Jonna och lilla Elna, härligt att ses! Jonna gav mig den mest fantastiska massage! Tack Jonna <3

Det var mysigt och trevligt hemma hos brorsan, men kunde inte låta bli att tänka på Rune och vad mycket trevligare det hade varit för mig om han också hade varit med och vi inte hade haft denna tunga sorg!
an fattas mig alltid överallt =(    Saknaden är förlamande.

Jag fick buzzhandkontroller av Björn i julklapp, så jag och ungarna + deras kompisar Bea och Tobias åkte hemn senare och spelade musikquiss, det var jättekul! Kunde faktiskt släppa lite på sorgetankarna då jag spelade, det var skönt.
Plötsligt när vi spelade så flimrade hall-lampan betänkligt, i flera omgångar. Jag trodde att strömmen kanske höll på att gå pga blåsten, men inget mer hände och lampan är som vanligt nu....hm

Sen åkte vi till kyrkogården i Grythyttan och tände ljus för Rune, det var mitt i natten, men kändes inget skrämmande alls.

Men annars idag så har det varit en mycket jobbig dag, har gått nere i källaren i rummet där och frågat mig om och om igen den eviga frågan- varför varför??
Gråtit jättemycket och varit förbannad på ödet/gud/överheten/alltet eller vad det nu är som styr denna skuta.
Jag kommer aldrig kunna fatta meningen med detta, varför fördes vi samman för att sedan bara så brutalt slitas isär???
Känns så orättvist! Vi som hade det så bra tillsammans, varför kunde det inte få fortsätta? Undrar om det är något straff för något man gjort någon gång eller är det bara en slump eller är det bara ren otur?
Vad är det som styr? OM Gud finns, hur kan han då tillåta detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar