lördag 31 december 2011

tryckkokaren

Idag var en jävla dag rent ut sagt! Kändes ännu jobbigare idag än det gjort tidigare, har varit såå ledsen. Sov jättelänge,( för jag var ju vaken så där länge igen inatt.) Jag var ensam hemma också för barnen var borta, Emil var med pappa Thord till Strängnäs och köpte moppe och Erika och Sebban var i Karlstad hos storebror.

Vet inte om det var för att jag var ensam hemma ganska mycket idag som jag var så ledsen, eller om det var av stressen. Hann inte med någon övning i källaren på hela dagen.... Då jag inte hinner med det så får jag inte utlopp för känslorna som jag behöver och känner inte heller kontakten på det rätta sättet. Även om jag känner att han är med mig i stort sett hela tiden...

När Erika och Sebban kom hem så åkte vi hem till mina föräldrar på mat, det smakade gott. Men jag var så ledsen så jag kunde inte njuta av det som jag brukar kunna göra. Inte heller var det ett dugg roligt att spela kort, kände mig bara ledsen, irriterad och RASTLÖS!

Senare åkte jag till Benny och Kerstin med mitt playstationspel, Björn var där och han ska hjälpa oss att lägga in lite mer spel på det.
Kände mig lika rastlös där, så jag åkte hem. Emil var hemma i pappas hus och grejade med moppen, så jag vart själv igen. Hemskt ledsen och upprörd gick jag ner i källaren och där gick jag fram och åter som en tiger i bur och förbannade ödet, grät och frågade som alltid- varför?????
När jag hade lugnat ner mig lite så kände jag en mycket tydlig närvaro, det kändes bra.

Sen upp i köket för att baka en cheesecake till imorgon.. Men humöret mitt, ja, jag blev så förbannad rent ut sagt då vispen krånglade. Den där hållaren som gör att bunken ska snurra, ni vet.. den krånglade hela tiden och jag fick ett sammanbrott av vansinnesilska- slog den jäkla bunken i diskbänken så det small- stackars den nya grannen, hon undrar väl.
ja bunkgrejen pajade, men det kvittar, får köpa en ny, den har alltid varit trälig.
Faktiskt mådde jag mycket bättre efter det här utbrottet! Tryckkokaren behövde väl det.. Har hört från olika håll att ILSKAN är vanlig i sorg, har väntat på detta och nu kom det.
En del åker ut i skogen och skriker av sig sin ilska och frustration, jag slog sönder vispgrejen, sak samma- trycket lättade lite i alla fall!

Fy fasiken för detta! Vad ska man hitta på för att kunna må bättre? Skulle gärna ta emot tips från coachen just nu..

Imorgon ska Anne, Sawyer, Emil och jag åka till Persberget till Tomas och Teija- det ser jag fram emot!
Vi ska köpa med oss kinamat härifrån och sen bara vara.
Tomas har lovat mig healing, tack och lov, det lugnar faktiskt lite och man vet ju aldrig vad som händer eller vem som dyker upp.
Och så har ju Tobias, deras lilla son, kommit på hur vi ska få Rune tillbaka =)
Vi ska skriva en lapp till honom och en till NOVA, deras döda hund, och sen sätta den lappen på en raket- och så kommer dem tillbaka!!!
Tänk om det vore så enkelt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar