onsdag 21 december 2011

ditten o datten

Igår var jag och Teija till Kristinehamn och julhandlade lite, det kändes ok faktiskt. Mycket lättare att gå ut där än här. När jag går ut på byn här i nåt ärende så kommer det alltid fram någon för att beklaga sorgen, det är fint av dem, men jag blir ju ledsen varje gång. Fast jag vill ju hellre att folk kommer fram än att titta bort och låtsas som ingenting.
Men som sagt, att åka bort och göra ärendena känns bättre.

Idag har jag varit ner till kuratorn på vårdcentralen, han är duktig, men ingen ingen kan ju ge mig min goding tillbaka =(
Fast kuratorn talar om för mig att det jag känner är "normalt" och det jag gör är rätt, det är ju bra att veta. Vad jag känner är ju bl a detta; SORG, förlamande sorg och saknad, tomhet, rastlöshet, ensamhet- både när jag är ensam och inte-  hopplöshet och totalt hjärnsläppssnurr! Kan inte koncentrera mig och allt går såå tungt, får ta sats för att göra saker.
Det skulle inte funka att börja jobba nu för mig av olika skäl; Koncentrationssvårigheter, trötthet, sömnlösheten och min inställning just nu till gamla och sjuka. Ska ge ett exempel; Det kom en stackars gubbe och gick stöppligt med rullator efter vägen, jag fräste till honom (för mig själv i bilen); "Och du DIN JÄVEL- du får leva, men det fick inte Rune" !!!! Hemska jag, men så känner jag just nu. Det var ju verkligen inte gubbens fel och jag fick dåligt samvete- fast han hörde ju inte vad jag sa förstås...

Nu väntar jag på att läkaren ska ringa mig och hoppas på att han sjukskriver mig ett bra tag till- för allas bästa. Annars får jag ta ut semesterdagar resten av december. NÄR jag sen kommer tillbaka till arbetslivet ska jag se om jag kan få smygstarta med enbart de fackliga dagarna, det skulle kännas lättare för mig..

Klockan sex kommer min vän Tomas Karlsson hit; han går kurs för Terry Evans och har fått i läxa att bla göra 10 healingsessioner. Så nu har jag skrapat ihop ett gäng som kommer hit och får testa detta. Ska också få healing av Tomas, det har ju verkligen varit bra de tidigare gångerna han gjort det på mig. Då har det hänt de mest spännande sakerna kan jag lova =)

Idag har jag julstädat här, plockat iordning i källarrummet, röjt bland datagrejor och datorer. Det känns bra att jag orkade göra något och då dödade jag lite tid också.
Nu får vi se om vi kan fixa till granen ikväll, den ska justeras och kläs. Det måste ju bli jul i år med, trots allt.

Idag kom Carina från kontoret med en fin julgrupp från henne och chefen, det gladde mig :)

I förrgår spelade vi kort jag och barnen, har dragit mig för det då det påminner så mycket om Rune. Vi spelade ofta kort han och jag med barnen och det varså kul! Vi gjorde ofta saker med barnen, jag älskade det. Men nu var det inget kul alls att spela kort, det kändes fel utan gubben min, fast spelglädjen kanske kommer tillbaka någon gång. Fast just nu har jag så svårt att se någon glädje i något över huvud taget. Hoppas att det vänder någon gång.

Det skulle vara skönt om hjärnan repade sig lite så jag kunde tänka klart och fungera lite bättre för det är kusligt nu att vara så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar