måndag 5 december 2011

från himmel till helvete på X antal minuter

Idag har jag varit till begravningsbyrån i nåt ärende och då följde min goa vän Anne med. Hon har ställt upp för mig till 100 % dessa veckor. Hon har varit kvar här i Hällefors hela tiden och funnits för mig. Helt fantastiskt!
på eftermiddan åkte jag och min kära bror Benny ut till stugan för att få den värderad inför bouppteckningen. Fy vad jobbigt det är att komma dit ut nu och formligen sköljas över av minnena. Minnena av våran tid tillsammans där ute i paradiset, allt vi gjort där; fiskat, badat, bara varit, rustat o grejat och så bröllopet ute på bryggan som var toppen av allt. Det var du och jag och prästen och sol och värme och inget annat än ren lycka. Den lyckligaste dagen i mitt liv! (tillsammans med dagarna då mina barn föddes så klart)
HUR kan man så hastigt få kastas från paradis till helvete?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar