måndag 19 december 2011

ensam

Nu var det några dagar sen jag skrev. Här hankar sig dagarna fram i jämn takt. Det är fruktansvärt jobbigt- varje dag. Saknar min Rune varje vaken sekund, tomheten är hemsk. Mår endast bra när jag sover fast det blir svårfare och svårare att somna, ligger vaken till fyra på nätterna . Känner mig så fruktansvärt ensam, det är jättejobbigt. Även om det är människor runt omkring mig så är jag ensam, det är ju inte konstigt att känna så här när mer än halva jag är borta. Vi delade ju allt du och jag och vi var ju alltid tillsammans.
Nu har du blivit bränd också, det kändes jobbigt att höra det, att DU vackra och fina man är utplånad och bara askan återstår!!! Hemska tanke, jag som älskade varje bit av dig, in i minsta detalj.
Men själen finns ju kvar och det är jag säker på nu efter allt som har hänt.
Det händer saker i stort sett varje dag som nu till slut har fått mig att gå från tro- till vetskap. Det är tröstande att veta att du är med mig hela tiden, men sorgen och saknade är ju ändå förlamande svår!
Jag fattar inte hur jag ska kunna ta mig ur detta helvete!
HUR ska man kunna finna livsglädjen igen???
VAD ska jag göra????

Det är så mycket jag nu själv måste ta itu med, svåra beslut och val, som sagt- känner mig ensam i detta liv!!
En massa papper och truls som jag inte klarar av att hantera just nu när hjärnan är helt ockuperad av sorgen, jag är fortfarande lika snurrig och glömsk och förvirrad. Jag är inne i dimman kan man säga. Tar hjälp av Elisabeth på banken med räkningar och sånt som hör dit. Får hjälp av begravningsbyråns Inger med boupppteckning och sådant, tur är ju det för det där är inte min grej.
Elisabeth på facket har hjälpt mig med försäkringspapper.
Kim ska hjälpa mig med företaget,det måste avslutas nu så klart.

Tack och lov att jag har mina underbara barn och att dem är här hos mig!
Så har jag hjälp av många goda vänner och släktingar-- det är och har varit livsviktigt!
Dessutom alla andra som stöttar mig via chatten och på andra sätt, det känns skönt.

Nu är det snart jul och det känns ju verkligen inspirerande! NOT!





Hoppas du har det bra på andra sidan och att det är bra fiske där! Älskar dig Rune <3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar