lördag 24 december 2011

Skönt att dagen är över snart

Jaha. Det var julafton 2011, en skitans helvetes dag, som alla andra dagar sen du dog! Men på ett sätt känns det skönt att den första julen kom nu direkt, när vi ändå mår piss, då är den gjord i alla fall s a s.
Vi har "firat" jul här hemma hos oss, precis som planerat. Mina föräldrar kom och hade med sig både Jansson, apelsinris, sill och köttbullar, så det vart inte så jobbigt för mig härmed matlagningen..
Man orkar inte göra så mycket när man mår så här dåligt, allt tar emot.

Erika och Sebban har åkt till hans släktingar nu och Emil och jag är ensamma här med katter och kanin. Passar på och röjer lite och skriver lite i bloggen och facebookar.
Sen ikväll, ska vi precis som planerat,  spela kort med mamma och pappa. Det blir väl "stopp" och kanske någon "rams" om vi kan fåEmil med oss på ramsen, för man behöver vara många i det spelet och det är ju roligare om alla är med.

Imorgon kanske min väninna Ingela kommer hit en sväng, det blir trevligt att träffas, hon och jag umgicks mycket på 80-talet. Det var på posthustiden det..

Och inte vet jag om jag är sjukskriven eller ej heller, doktorn skulle ju ringa mig för flera dagar sen, men han har väl glömt bort mig, så nu vet jag inte.. Fast det ordnar väl sig på ena eller andra sättet- och gör det inte det- så SKIT detsamma!! Känns verkligen som att alla småproblem verkligen är just småååå nu...

¨Nu har jag fått en annan syn på livet, jag hade ungefär samma syn förut, fast det är förstärkt nu- man ska leva i NUET, njuta av livet och varandra. Man ska vara snäll och man ska vara god, man ska inte bråka om småsaker, man ska ge alla samma chans, man ska inte döma! KÄRLEK  är det viktiga. Kärleken till varandra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar